داستان صعود ایران به جام جهانی 2018 به قسمت دوم رسیده است...

تیم ملی فوتبال کشورمان با ترکیب تازه خود به مصاف حریفان دور اول مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی 2018 رفت، ترکیب تیم ملی در این مسابقات تازه و متفاوت از مسابقات مقدماتی جام جهانی 2014 به نظر می رسید.

به گزارش طرفداری، تیم ملی در مقدماتی جام جهانی 2018 در مرحله اول از بیرانوند، حقیقی، سیدجلال حسینی، پورعلی گنجی، احسان حاج صفی، وحید امیری، سعید عزت اللهی، مسعود شجاعی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، کریم انصاری فر، امید عالیشاه، کمال کامیابی نیا، امید ابراهیمی، مهدی ترابی،  رامین رضاییان، پژمان منتظری و... بهره می برد، تیم ملی در اولین بازی برابر ترکمنستان یک بر یک کرد اما در ادامه برابر همه تیم ها برنده شد، البته برابر عمان هم در دیدار رفت مساوی کردیم.

تیم ملی در 2 بازی رفت و برگشت برابر تیم ملی گوام 7-0 برنده شد، برابر هند در هر 2 بازی رفت و برگشت برنده شد و عمان و ترکمنستان را هم در بازی برگشت برد و به دور دوم مسابقات صعود کرد.

تیم ملی در دور دوم مسابقات با تیم های فوتبال کره جنوبی، ازبکستان، قطر، چین و سوریه در یک گروه قرار گرفت. تیم ملی در اولین بازی از این مرحله برابر تیم ملی فوتبال قطر در تهران 2-0 برنده شد و سپس در پکن با تیم ملی چین مساوی کرد، در بازیهای سوم و چهارم برابر تیم ملی فوتبال ازبکستان در زمین حریف و کره جنوبی در تهران 1-0 برنده شد و سپس در آخرین بازی دور رفت در زمین بی طرف برابر تیم ملی سوریه مساوی کرد.

در اولین بازی دور برگشت، تیم ملی فوتبال کشورمان تیم های قطر و چین را شکست داد و در بازی بعدی به مصاف تیم ملی فوتبال ازبکستان رفت، وضعیت بازی به گونه ای بود که اگر تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی برابر ازبکستان در تهران و در دیداری که روز 22 خرداد ماه 1396 برگزار می شد یک برد به دست می آورد، به جام جهانی می رفت. (ادامه دارد...)

 

بیشتر بخوانید:

مهم ترین روزهای تاریخ فوتبال ملی | 22 خرداد 1396؛ چهارمین صعود به جام جهانی (قسمت اول)